< < Önceki Sayfaya Dön
O HERŞEYE KADİRDİR GÜMÜŞ YÜZÜĞÜ
O HERŞEYE KADİRDİR GÜMÜŞ YÜZÜĞÜ
O HERŞEYE KADİRDİR GÜMÜŞ YÜZÜĞÜ

O Herşeye Kadirdir Gümüş Yüzük (BY00129)

Marka : Vav Gumus
İndirim Oranı : %35 İndirim
Fiyat : $170.00
İndirimli : $110.00
Yerli

Gümüş 925 Ayar
 Ağırlık 16,50 gram

 

Yüzüğün üstüne Mülk Sûresi, 1. Âyeti kerimesi olan وَهُوَ عَلٰى كُلِّ شَيْءٍ قَد۪يرٌۙ  "ve huve ‘alâ kulli şey-in kadîr(un) " O herşeye Kadir’dir. İşlenmiş. Yüzüğün iki yanına ELİF - VAV kazınmış.

 

Yüzüğün üstüne Mülk Sûresi, 1. Âyeti kerimesi olan وَهُوَ عَلٰى كُلِّ شَيْءٍ قَد۪يرٌۙ  "ve huve ‘alâ kulli şey-in kadîr(un) " O herşeye Kadir’dir. İşlenmiş. Yüzüğün iki yanına Osmanlı Tuğrası kazınmış.

 

MÜLK SURESİ VE BU ÂYET HAKKINDA BİLGİ

 

Sûrenin özeti mahiyetinde olan bu âyetlerin ilkinde Allah’ın yüceliği, kudreti, evrendeki hükümranlığı ve her şeyin kendisinin kudret elinde olduğu, evrende istediği gibi tasarrufta bulunabileceği ifade edilmiş, sonraki âyetlerde ise O’nun kudretinin eserlerinden örnekler verilmiştir (1. âyette “aşkındır, cömerttir” diye çevirdiğimiz tebâreke fiilinin diğer anlamları hakkında bilgi için bk. Furkån 25/1). 2. âyet yüce Allah’ın kudret ve tasarrufunu en açık bir şekilde gösteren delilleri içermekte; Allah’ın, dünyada insanların güzel işler yapma hususunda birbirleriyle rekabet etmelerini sağlamak, kimlerin kendi emir ve yasaklarına uyarak daha güzel işler yapacağını ortaya çıkarmak için hayatı ve ölümü yarattığını bildirmektedir. Aynı âyette önce ölüm, sonra hayat geçtiği için burada “ölüm” kavramıyla, hayattan önceki cansızlık halinin mi yoksa dünya hayatının sona ermesi ve âhiret hayatına geçiş halinin mi kastedildiği hususunda farklı görüşler vardır.

 

Bir kısım müfessirler âyetteki sıralamayı dikkate alarak ölümden maksadın dünya hayatından âhiret hayatına geçiş hali, hayattan maksadın ise âhiret hayatı olduğunu söylemişlerdir (Râzî, 55; Elmalılı, VII, 5159). İkinci grup ise ölümle dünya hayatından âhiret hayatına geçiş halinin, hayatla da dünya hayatının kastedildiği kanaatindedir (Zemahşerî, IV, 134); bizim tercihimiz de budur. Zira hayat da ölüm de imtihan için yaratılmıştır; imtihan yeri ise âhiret değil dünyadır. Her ikisinin de bu dünyada olması amaca daha uygun görünmektedir. Hayat ölümden önce olduğu halde âyette sonra gelmesi ise çeşitli şekillerde yorumlanmıştır (bk. Râzî,  55; Ateş, IX, 526-527). Dikkat çekici bir yoruma göre eşyada aslolan yokluk olduğu, varlık ve hayat sonradan verildiği için âyette ölüm önce gelmiştir (Şevkânî, V, 297).

 

Bizce de isabetli olan diğer bir yoruma göre ölüm insanlara hayatın sorumluluğunu hatırlattığı, onları iyi işler yapmaya teşvik ettiği ve bir uyarıcı olduğu, nihayet insanda “imtihan” sorumluluğunu daha canlı tuttuğu için âyette ölüm önce zikredilmiştir. Nitekim hayat bir hayırlı faaliyetler alanı, ölüm ise bu faaliyetlerin karşılığının verileceği ebedî varlık sahnesine geçişi sağlayan dönüm noktası, Hz. Peygamber’in de belirttiği gibi bir uyarıcıdır (bk. Râzî, 55). İfadenin akışına ve lafız güzelliğine daha uygun olduğu için “mevt” (ölüm) kelimesinin önce geldiği de düşünülebilir.

ELİF – VAV HARFLERİNİN ANLAMI

Kolye ve yüzüklerde sıklıkla karşılaştığımız Elif, Vav harflerinin anlamı nedir?

Dini figürlerin yer aldığı takı kullanmayı sevenlerin de tercih ettiği modellerin başında geliyor.

 

Vav harfi Arap elfabesinin 27. harfidir. Peki neden Vav’lı aksesuarların dini açıdan derin anlamlar taşıdıklarına inanılıyor? İşte yanıtı… Tasavvuftaki Vav harfinin anlamına bakıldığında harfin, şekil olarak hem secde eden insana hem de anne karnındaki cenin duruşuna benzediğine inanılıyor.

 

Bu benzetmeler neticisinde de; Vav harfli takıların insanların yaradana kulluğunu temsil ettiğine ve Allah’ın birliğini gösterdiği anlamı çıkarılmakta. Hatta; Vav harfi ile ilgili sözler arasında en bilinen tabir olan “Vav gibi olmak”  tabiri de; ‘Kulluğunu bilmek ve secde etmek. Allah’a yakın olmak’ anlamında kullanılıyor.

 

Bu nedenle de üzerinde Vav harfi taşımanın kişiye neşe ve huzur getireceği ve iç sıkıntılardan uzaklaştıracağına inanılır.

 

 

Bütün mahlukat ana karnında `Vav`ken, `Vav` gibi kıvrılmışken, dünya gelince `Elif` olup dimdik durur. “Elif” harfi insanın, haksızlığa, zülme ve yanlışa karşı duruşunu temsil ettiğine ianılır. Hayatı boyunca fiziki olarak “Elif” olarak yaşar, ihtiyarladıkça tekrar “Vav” gibi iki büklüm olur.